Enquête

The Life Factory enquête: resultaten

Enquête

De afgelopen weken stond er op The Life Factory een enquête online waarmee wij graag wat meer over jullie en jullie voorkeuren te weten wouden komen. Ontzéttend veel mensen hebben de tijd genomen om antwoord te geven op onze vragen, feedback aan te brengen en lieve woorden achter te laten – iets wat wij nooit hadden verwacht, maar waar we heel erg dankbaar voor zijn. Het voelt zo goed om te merken dat jullie echt achter ons staan en ons al het beste toewensen. Dat is uiteraard ook geheel wederzijds :).

We hebben ons na afloop grondig beziggehouden met het bekijken van de resultaten en voorlopig hebben we in ieder geval al een aantal conclusies kunnen trekken. Wát we er exact mee gaan doen, kunnen we nog niet vertellen (want we weten het zelf nog niet zo goed!) maar we willen wel graag al wat interessante cijfertjes delen!

The Life Factory enquête: resultaten

We wisten het stiekem wel al, maar het publiek hier op The Life Factory is grotendeels vrouwelijk. Desalniettemin zijn mannen hier méér dan welkom. DIY’en is voor iedereen en we hopen in de toekomst misschien nog wat meer mannen aan te kunnen trekken hier op de blog. Maar uiteraard is iedereen even welkom :)!

The Life Factory enquête: resultaten

We zijn zelf pas 19 jaar oud, maar wij schrijven grotendeels voor mensen van onze leeftijd en ouder. Zo grappig en bizar om te ontdekken! 23% van de bezoekers van The Life Factory is tussen de 11 en 18 jaar en verder komt een flinke meerderheid uit de leeftijdscategorie 19 – 25. Ook zijn er nog behoorlijk wat 45+’ers die onze blog bezoeken, en dat vinden wij súperleuk om te zien. Onze artikelen zijn dan ook niet leeftijdsgebonden!

The Life Factory enquête: resultaten

41% van de bezoekers die de enquête invulden, ontdekten The Life Factory via Makecupcake. Grappig hoe veel mensen mij (Frauke) dus al wat langer volgen en kennen! Daarnaast kwam 35% van de bezoekers op The Life Factory voor het eerst op onze blog via een andere blog. Superleuk! Wij zijn dan ook heel dankbaar voor alle vermeldingen op andere blogs! Een puntje wat ons aangezet heeft tot actie: slechts 2% van de bezoekers komt hier via een zoekmachine. Met andere woorden: we moeten dringend eens met SEO aan de slag ;).

The Life Factory enquête: resultaten

De meerderheid van de bezoekers op onze blog, komt hier meerdere keren per week. Dat kan kloppen, want er zijn ook meerdere keren per week posts! Toch bezoekt ook 15% dagelijks The Life Factory, wat wij toch wel heel leuk vinden om te zien.

The Life Factory enquête: resultaten

Bloglovin’ is duidelijk een populair kanaal om onze blog te volgen. Terecht, wij zijn er ook enorme fan van! Dankzij Bloglovin’ word je heel gemakkelijk op de hoogte gehouden van onze nieuwe updates. Volg jij ons al? Daarnaast zijn vooral Facebook en Instagram onze meest ‘populaire’ kanalen, dus daar gaan we in de toekomst ook wat meer werk van maken. Twitter is met 16% niet heel veel gevolgd, daarop zijn we ook niet al te actief. Pinterest daarentegen is een van onze meest favoriete sites, dus hou je zeker niet tegen om ons daarop te volgen! Arne hier en mij hier ;).

The Life Factory enquête: resultaten

Uit de vraag welke jullie meest en minst favoriete posts zijn, hebben wij heel veel geleerd! DIY is zo te zien duidelijk de meest populaire categorie en ook wij maken deze het liefst. We zouden dus nóg meer kunnen inzetten op DIY, maar qua tijd is dat voor ons vrij moeilijk haalbaar helaas. Daarnaast zijn ook de persoonlijke categorieën en snapshots sunday, de home- en organisatieposts bijzonder populair. Heel leuk ook waren al jullie lieve reacties daarover, bedankt hiervoor!

Beauty en Do A Date zijn de categorieën die het vaakst werden aangegeven als ‘minst favoriet’, wat wij wel jammer vinden omdat het hele toffe posts zijn om in elkaar te zetten. Misschien kunnen we aan het format werken, aangezien de frequentie van deze posts sowieso al niet heel hoog is. Langs de andere kant gaf ongeveer 30% van de respondenten aan deze categorieën juist wél leuk te vinden, dus een echte ramp is het niet. Hierover gaan we nog eens goed nadenken!

The Life Factory enquête: resultaten

Als laatste ontdekten we dat 1 op de 5 onder jullie al wel eens een DIY van The Life Factory heeft uitgeprobeerd. ZO LEUK! We vinden het echt geweldig als we mensen kunnen aanzetten tot zelf dingen maken, er is namelijk niks mooier. We kregen ook veel reacties van bezoekers die al een hele waslijst aan DIY’s (of home-artikelen) hadden uitgeprobeerd, dat heeft ons enorm gecharmeerd. De enige uitdaging die ons hieruit rest is om dit aantal nog omhoog te trekken en jullie één voor één aan te zetten aan het knutselen te slaan. We gaan ons best doen :).

The Life Factory enquête: resultaten

De losse commentaren moeten we nog even heel erg grondig doornemen, want ook daar zaten hele interessante reacties tussen. Aangezien we zoveel respons hebben gekregen én velen onder jullie de tijd hebben nodig heel uitgebreid feedback te geven, zal hier alleen nog wel wat tijd inkruipen. In ieder geval is dit al een eerste conclusie van onze enquête. Wij vonden het erg interessant, hopelijk jullie ook! We zouden jullie graag nog eens héél uitgebreid bedanken voor het invullen van de enquête en voor alle nuttige feedback. Tijdens het lezen hebben jullie ons meer dan eens aan het blozen gebracht met al jullie complimenten en lieve woorden, wat een geweldige bezoekers hebben we toch :). Bedankt, lieve bezoeker! Je bent de beste!

PS: de winnaar van het Blog Boek heeft intussen een mailtje gekregen! 

15 Comments

  1. Rosie

    Jammer dat ik de enquete gemist heb, had graag mee willen doen! Maar wat een fijne antwoorden. Jullie hebben ook een fantastische blog dus dat kan toch ook bijna niet anders ;-)!

    En wat leuk in kaart gebracht zeg, jullie maken ook overal een creatief feestje van!

    X

Laat een antwoord achter aan Nadia Antwoord annuleren